Close

Lipiec 6, 2017

Oświetlenie salonu sprzedaży

Dla wybranych części salonu sprzedaży (np. punkt bezpośredniej obsługi klienta) bardzo efektywne okazać może się utworzenie za pomocą oświetlenia odmiennej, ciepłej atmosfery. Światło ma uspokajać, a jednocześnie usprawniać pracę, odpowiednia barwa sprawia, że jesteśmy wypoczęci, zrelaksowani i mamy ochotę do pracy, a klienci mają ochotę do rozmowy.

W tym przypadku na szczególną uwagę zasługują wysokoprężne źródła sodowe z grupy SDW (tzw. biały Son), odznaczające się wysokim współczynnikiem oddawania barw i niską temperaturą barwową, podobną do temperatury tradycyjnych źródeł żarowych.

Podstawowe parametry świetlne dla źródeł światła, które znajdują zastosowanie w oświetleniu akcentującym.

Również system oświetlenia ogólnego, oparty na świetlówkach liniowych, musi spełniać wysokie wymagania jakościowe. Oferowane przez firmę Philips świetlówki z luminoforem trójpasmowym (TLD Super 80) zapewniającym prawidłowe oddawanie barw (Ra>85) i dostępne w szerokim zakresie temperatur barwowych, wydają się najbardziej optymalne z punktu widzenia możliwości zastosowań. Niedopuszczalne jest stosowanie świetlówek standardowych z luminoforami halofosforanowymi (np. świetlówki LF, TLD Standard), ze względu na niski wskaźnik oddawania barw (Ra 50-70). Wśród wymagających odbiorców uznanie znaleźć mogą świetlówki serii TLD 90 de Luxe z luminoforem wielopasmowym, posiadające już praktycznie idealny współczynnik oddawania barw (Ra>95).

Zamów bezpłatne porównanie Twojego rachunku

Zmieniając oprawy świetlne warto sprawdzić ich pobór energii. Nie zawsze wymieniamy oświetlenie na bardziej efektywne, niekiedy musimy wybrać, czy bardziej zależy nam na oszczędzaniu energii czy komforcie, jakie daje sztuczne światło, specjalnych żarówek. Sprawdź też cennik Enea czy cennik Energa, może spadek ceny kwh przekona cię do zmiany i oświetlenia i sprzedawcy energii.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *