Close

Wrzesień 4, 2017

Doskonalimy oświetlenie …u jubilera

Oświetlenie jako narzędzie sprzedaży

Klient odwiedzający sklep z biżuterią z reguły wie, po co przyszedł. Może oglądać przez chwilę wystawioną biżuterię, jednak i tak ostatecznie będzie oczekiwać od sprzedawcy pomocy w podjęciu decyzji. Po dokonaniu zakupu chętnie pozostaje w sklepie jeszcze przez jakiś czas, aby pooglądać inne interesujące go wyroby.

To jest właśnie ta chwila, kiedy dekoracja sklepu, sposób prezentacji biżuterii i jej oświetlenie są tym, co decyduje o charakterze sklepu i pomaga pozyskać klienta. Ponadto dobre oświetlenie potrafi sprawić, aby biżuteria mieniła się, przyciągając uwagę klienta.

Charakter sklepu

Najdroższe eksponaty z reguły są wystawiane za szkłem, które ma chronić przed złodziejami, ale tak, by jednocześnie każdy szczegół był dobrze widoczny. Pracownicy sklepu oferują indywidualną obsługę w przyjemnym, zachęcającym otoczeniu. Wszystko to stanowi impuls do robienia zakupów.

Charakter oświetlenia

Dzięki wykorzystaniu światła każdy produkt na wystawie powinien być dobrze widoczny. Szczegóły dotyczące koloru, szlifu i wzoru powinny być widoczne na pierwszy rzut oka, a to oznacza, że uzyskanie właściwej równowagi pomiędzy pięcioma podstawowymi parametrami oświetleniowymi, wymienionymi w tabeli poniżej, jest bardzo ważne. Dodatkowo na dobrze dobranym oświetleniu można oszczędzać, sprawdź cenniki sprzedawców na cenakwh.pl

Oświetlenie ogólne nie powinno być światłem intensywnym. Raczej należy wykorzystywać lampy o ciepłej barwie, doskonale oddające kolor.

Światło punktowe, jako element dekoracyjny, wytworzy kontrasty. Wielość takich świateł dekorujących o ciepłej barwie spowoduje, że wnętrze będzie miało ekskluzywny, niepowtarzalny wygląd.

Wejście oświetlone światłem o dość wysokim poziomie natężenia, będzie przyciągać klientów już z daleka. Wbudowane oprawy oświetleniowe (FBS 146/118) z kompaktowymi świetlówkami (Master PL-C 18 W), właściwymi dla oświetlenia zewnętrznego, zainstalowano pod daszkiem osłaniającym wejście.

Oświetlenie ogólne

W sklepie tego typu nie ma dodatkowego oświetlenia, służącego ogólnej orientacji. Światło płynące z reflektorów punktowych rozchodzi się, oświetlając otoczenie w sposób wystarczający, a jasno oświetlone gabloty wystawowe koncentrują uwagę klientów na poszczególnych artykułach.

Zamów bezpłatne porównanie Twojego rachunku

Półki i gabloty wystawowe

Gabloty wystawowe powinno cechować bardzo jasne wnętrze, które zwróci uwagę na wystawiane artykuły i pozwoli zredukować refleksy na szkle do niezbędnego minimum. Źródła światła nie mogą być osadzone zbyt głęboko z tyłu w przeciwnym razie widoczna będzie jedynie sylwetka (powodując czasem pośrednie lub bezpośrednie olśnienie), a postrzeganie szczegółów będzie ograniczone. Wyroby, których kształt i rozmiar muszą być dobrze widoczne, powinny być wystawiane przez umieszczenie ich na tle oświetlonym przy wykorzystaniu długich opraw oświetleniowych (TCS 097) z fluorescencyjnymi świetlówkami (Master TL-D 36/18 W/83), wkomponowanymi z tyłu w gabloty wystawowe. Otwarte półki mogą być oświetlone od frontu przy użyciu właściwych reflektorów (QBD 570) z żarówkami Masterline ES (12 V/20 W 24°).

Ceny prądu dostępne także na Cena-energii.pl

Za ladą

Im lepiej produkt wygląda na ladzie, tym mniej sprzedawca musi namawiać klienta do zakupu. Poziom natężenia oświetlenia nie może być zbyt niski światło musi tworzyć lekki efekt cienia i dobrze oddawać kolory. Powinno również sprostać potrzebom wzrokowym personelu. Dodatkowe światło pochodzące z osadzonych pod sufitem opraw np. QCN 212), o energooszczędnych żarówkach reflektorowych (12 V/45 W 38°, zainstalowanych nad ladą, wytworzy dodatkowy efekt błyszczenia i migotania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *